امروز پنجشنبه 29 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

همه چیز در مورد نهال انگور وارداتی

انگور یکی از میوه هایی است که از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده بوده است. به طور کلی، دو نظریه متفاوت در مورد انگور وجود دارد، برخی معتقدند که حتی قبل از ظهور دانه توسط انسان استفاده می شده است. به گفته آنها، از 6 تا 7 هزار سال.
انگور یک درختچه کوهنوردی است که با پیچک خود به راحتی از موانع و درختان همسایه عبور می کند و طول آن به 10 تا 15 متر می رسد. این گیاه از نوع بلوغ، مایل به سفید در سطح پایین دمبرگ است، دارای گلهای کوچک و پیچیده به صورت خوشه های پیچیده است. کاسه گل با 5 فنجان دندانه دار، از 5 گلبرگ آزاد و 5 پرچم تشکیل شده است. و رنگهای مختلف مناسب نژادهای مختلف است.
به آب و هوای گرم و معتدل نیاز دارد، دارای سیستم ریشه ای عمیق و آبیاری متوسط​​است. مقاوم به خشکی است، به خصوص اگر در خاک های عمیق واقع شود، مقاومت کم در برابر رطوبت دارد و اگر در جنگل ها پیدا شود، مقاومت باد متوسط ​​تا خوبی دارد. گرده افشانی توسط باد انجام می شود، به حشرات نیازی نیست. شرایط گرم و خشک را بهبود می بخشد. گرده افشانی و باردهی.

روش های تکثیر درخت انگور:

انگور از طریق بذر و قلمه و نهال تکثیر می‌شود.

کاشت بذری: در کاشت بذری ابتدا یک حبه انگور تهیه کنید و بذر را از قسمت گوشتی گیاه جدا کنید به این صورت که قسمت گوشتی و آبدار گیاه را بگیرید و بذری را که در مرکز دانه انگور قرار دارد را بردارید و پس از تمیز کردن آماده کاشت کنید. بذرهای انگور بسیار کوچک، ریز و بیضی شکل هستند توجه داشته باشید که انگور گونه های مختلفی دارد که شما می‌توانید بسته به نیاز خود هر کدام را کاشت کنید، کاشت یکسانی دارند.

پس از تهیه بذر یک محفظه پلاستیکی در بسته پیدا کنید و بذرها را به همراه مقداری کمی خاک سبک در درون آن بگذارید و درب آن را محکم ببینید، پس از گذشت یک تا دو هفته بذر گیاه جوانه می زند (البته این زمان تقریبی است). زمانی که گیاه رشد کرد آن را به همراه مقداری خاک در درون سینی نشاء بکارید، تا گیاه ریشه‌دار شود و بتواند به رشد خود ادامه دهد. در طول مدت رشد به گیاه خود سر بزنید و احتیاجات مورد نیاز گیاه را برای رشد نهال انگور سیاه سردشت فراهم کنید. کاشت بذری این گیاه بسیار زمانبر و طولانی است به همین دلیل کاشت آن معمول نیست.

روش قلمه زنی:

کشت این گیاه بیشتر از طریق قلمه انجام می‌شود که به صرفه و نتیجه خوبی هم دارد. در این روش قلمه ها را از بوته گیاه تهیه کنید سپس گودالی در عمق مناسب ایجاد کرده عمق کاشت باید بیش از نیم متر باشد، قلمه های را درون آن بکارید در هر گودال 3 تا چهار عدد قلمه بکارید و پس از رشد آنها را تنک کنید و در هر گودال بگذارید یک قلمه باقی بماند. پس از گذشت مدتی قلمه ریشه‌دار می‌شود و به رشد خود ادامه می‌دهد.

کاشت نهال:

در این روش می‌توانید نهال ریشه‌دار درخت انگور را تهیه کنید و گودالی در عمق مناسب ایجاد و نهال را در درون آن بکارید.

رشد مو:

باردهی مو یا نهال انگور شاهانی به دو روش انجام می شود: الف) باردهی غیر جنسی: 1 هرس. برای این، وقتی می خواهیم در پاییز هرس کنیم، آنها از شاخه های امسال استفاده می کنند که چندین شاخه دو ساله دارند. طول قلمه ها از 60 تا 80 سانتی متر است پس از هرس در پاییز، آنها را در زیر ماسه نرم و مرطوب و نسبتاً سرد تا بهار ذخیره می کنند. در بهار و هنگام کاشت درختان، ابتدا آنها را به مدت 48 ساعت در آب خیس می کنند تا کاملاً در آب غوطه ور شوند، سپس آنها را می کارند. قلمه ها را می توان در دسامبر یا ژانویه برداشت و در دمای 4 درجه سانتیگراد و هوای مرطوب تا بهار نگهداری کرد، وقتی هوا به دلیل یخچال گرم شد، می توانید شپش بکارید، اگر آنها می خواهند در بهار برش بزنند، باید از شاخه های یک ساله استفاده کنید. که چندین سانتی متر از یک شاخه چند ساله (کلید) را همراهی می کند.

2 استراحت: شاخه های طولانی یک یا همان سال در خاک دفن می شوند و اجازه می دهند گیاه ریشه بزند. حتی اگر هر جوانه آن به گیاه جدیدی تبدیل شود، همیشه قوی ترین شاخه یک ساله انتخاب می شود.

3 پیوند: پیوند اسکنه از پیوند اسکنه استفاده می کند زمان پیوند پاییز است، درخت پایه Fertoot از خاک بریده می شود، در مقطع آن برشی ایجاد می شود و جوانه یا پیازچه را در شاخه قرار می دهند.

4 تکثیر ساقه: از یک شاخه خوب رشد کرده، یک یا دو سانتی متر از درخت در دو طرف راست و چپ قطع می شود، در گلدان افقی با خاک قرار می گیرد و فشار داده می شود تا فقط جوانه از خاک خارج شود. در یک اتاق گرم قرار دهید زیرا جوانه ها برای رشد به خاک گرم نیاز دارند.
ب) باردهی جنسی: تکثیر بذر با این روش معمول نیست و عمدتاً برای تولید انواع جدید انگور استفاده می شود.

ارسال دیدگاه