امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

خرید نهال انگور برزیلی

انگور برزیلی قرمز (جابوتیکابا) با نام علمی و انگلیسی Grafted red hybrid jabaoticaba درختی از خانواده انگور به شمار می‌رود که در اصل بومی مناطقی از جنوب برزیل است. میوه این نوع انگور به طور مستقیم بر روی تنه و همچنین شاخه گیاه به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند. ظاهری گرد و کروی به طول 3 تا 4 سانتیمتر دارد و دارای طعم دلچسبی است. نهال انگور فرنگی هم به همین شکل است.

مشخصات گیاهی نهال انگور برزیلی قرمز

انگور برزیلی قرمز (جابوتیکابا) همانطور که از نامش پیداست نوعی انگور برزیلی است که میوه آن در تنه و شاخه گیاه رشد می‌کند. طعم دلچسب و در عین حال شیرینی دارد که بسیار آبدار و گوشتی است که از آن بیشتر برای تازه خوری استفاده می‌کنند که در تهیه مربا، ژله و.. نیز کاربرد دارد. توجه داشته باشید که میوه این گیاه 3 تا 4 روز پس از برداشت خراب می‌شود. خواص بسیاری همانند انگور تامسون سیدلس برای سلامتی دارد.

این درخت طی سال دوبار گل می‌دهد که اگر آبیاری آن به طور مداوم انجام شود گل بیشتری نیز می‌دهد به همین دلیل از جمله درختانی به شمار می‌رود که در مناطق گرمسیری طی سال میوه و گل می‌دهد. رشد آهسته و کندی دارد و بین 4 تا 10 سال زمان نیاز دارد تا به باردهی برسد. ارتفاع این گیاه به 12 متر هم می‌رسد. برای رشد نیاز به آفتاب کامل دارد و خاکهای غنی و حاصلخیز را برای رشد و نمو ترجیح می‌دهد.

کاشت نهال با توجه به گونه‌های مختلفی که دارد متفاوت است که ما در این بخش به طور خلاصه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

نهال ریشه لخت

برای کاشت نهال ریشه لخت ابتدا گودالی در عمق مناسب به اندازه ریشه گیاه ایجاد کنید و سپس نهال را درست در مرکز گودال قرار دهید و اطراف آن را با خاک غنی و حاصلخیز پر کنید و در نهایت گیاه را آبیاری کنید.

نهال گلدانی

در نهال گلدانی که کشت به مراتب آسان‌تری دارد نیز می‌بایست در نخستین گام پس از تهیه نهال گودالی ایجاد و نهال را در درون آن قرار دهید و سپس گلدان را شکسته و با مقداری خاک و کود آن را پر کنید و در پایان نیز گیاه را آبیاری کنید.

نهال گونی پیچ یا نایلون پیچ

در این نوع نهال ابتدا در محل مورد نظر گودالی ایجاد کنید و سپس نهال را با نایلون و گونی در درون آن بگذارید و با خاک غنی و حاصلخیز گودال را پر و در نهایت گیاه را آبیاری کنید


شرایط نگهداری جابوتیکابا

تمام گونه های جابوتیکابا بومی نواحی نیمه گرمسیری بوده و می توانند سرمای مختصر و ملایم را تحمل کنند. برخی از گونه های مرزی نیز می توانند دماهای پایین تر را نیز تحمل کنند. برخی از گیاهان می توانند در دمای 24 درجه فارنهایت یا کمتر نیز زنده بمانند ولی برخی دیگر ممکن است در دمای 27 درجه فارنهایت صدمه دیده و از بین بروند. در سال 1917 در فلوریدا، یک درخت جوان توانست سرمای 18 درجه فارنهایت را تحمل کرده و زنده بماند و فقط برگ ها و شاخه های آن از بین رفتند.

جابوتیکاباها نسبت به انواع مختلفی از خاک ها از جمله خاک های شنی و فقیر سازگاری یافتند. ولی نسبت به خاک های شور یا محلولپاشی نمک مقاومتی ندارند.

آنها می توانند خشکی ملایم را نیز تحمل کنند. ولی آبیاری منظم سبب باردهی بیشتر درختان در تمام طول سال و افزایش عملکرد خواهد شد.در برزیل، این گیاه از سطح دریا تا ارتفاعات بیش از 3000 فوتی بالاتر از سطح دریا می روید.

جابوتیکاباها معمولاً در خاک های عمیق و غنی از مواد غذایی با پی اچ 5.5 تا 6.5 بهترین رشد را خواهند داشت. اگرچه در خاک های قلیایی سازگاری زیادی ندارد، برای رشد در این خاک ها به مالچ پاشی و اسپری مواد غذایی از جمله آهن نیاز خواهد داشت. هرس برای این گیاهان ضروری نیست اما با هرس مناسب و پرچینی می توان میوه های بیشتری بر روی تنه اصلی ایجاد کرد.

برای تهیه و خرید درخت انگور برزیلی به سایت دهوین مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه