امروز چهارشنبه 28 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

نهال انگور و نهال انگور وارداتی

وقتی که درباره درخت انگور؛ صحبت می‌کنیم، در واقع درباره میوه‌ای حرف می‌ زنیم که در عین نام‌ آشنایی، از 600 گونه مختلف تشکیل شده و اگر هر روز با یک گونه آن آشنا شویم، باز هم حدود 2 سال طول می‌کشد که انواع گونه درخت انگور، را بشناسیم. جالب‌ تر آنکه تمام این 600 گونه را می‌توان به دو دسته‌ بی دانه و دو دانه تقسیم نمود. نام علمی انگور vinifera است که سرده‌ای از خانواده انگورسانان یا Vitaceae به حساب می‌آید.

درختان انگور؛ از جمله خاص ترین و جز نوستالژی ترین درختانی می باشند که انسان به کاشت آن پرداخته و در تاریخ اساطیری جای جای جهان نیز کاشت درخت انگور، به صورت سند به ثبت رسیده است. میوه grape Tree؛ میوه‌ای آبدار و کوچک با پوستی نازک است که دارای شیره فراوان و طعمی‌بین ترش تا شیرین (بسته به گونه آن) است.

درخت انگور؛ از جمله میوه‌ های پر برکتی است که از جزء به جزء آن استفاده‌های مختلف می‌شود. میوه انگور علاوه بر میوه‌ای لذیذ و مفید، می‌تواند به مویز، کشمش، شیره انگور، ژله، مربا، آب انگور، شراب، سرکه و.. تبدیل شود. همینطور از روغن دانه انگور نیز به صورت خوراکی و بهداشتی استفاده‌های متنوعی می‌شود. از برگ درخت انگور؛ دلمه برگ مو می‌پزند و از پوست بدنه اصلی این درخت نیز در موارد مختلفی استفاده می‌شود. بنابراین کاشت درخت انگور، و پرورش این میوه یکی از پرسودترین محصولات کشاورزی است.

کاشت انگور


در پاییز، قبل از کاشت نهال انگور، ابتدا مقدار کود معدنی لازم به خاک وارد می شود، سپس آنها را با شخم عمیق به داخل خاک می فرستند و پس از آن خاک در جو پر می شود. هنگام کاشت، گودال ها تا عمق حدود 50 سانتی متر حفر می شوند، نهال ها در آنها کاشته می شوند. حفره ای که نهال در آن کاشته می شود 50 * 50 حفر شده و مقداری کمپوست قدیمی، فسفر و آهک در آن ریخته می شود. این مواد برای رشد نهال مفید هستند، اما نباید تعداد آنها زیاد باشد. گاهی اوقات نهال ها آسیب دیده و ریشه های آنها می سوزد.در باغ های بزرگ، نهال ها را با فاصله 120 تا 150 سانتی متر از یکدیگر کاشته و به سیم می بندند.
بهترین زمان کاشت نهال اوایل بهار، قبل از شکستن جوانه است. نهال ها به گونه ای کاشته می شوند که حداقل 2 جوانه در خاک باقی بماند، اما سر آنها حدود 5 سانتی متر بالاتر از خاک بیرون زده و سپس گودال ها با مخلوط خاک و کود پر شده و سر نهال ها حدود 1 سانتی متر بریده شود، محکم فشار دهید و سپس به شدت آب دهید کودها باید هر ساله روی نهال ها استفاده شوند، اما نه در کنار گیاه یا در سطح سوراخ های قبلی، بلکه با فاصله متناسب با رشد ریشه آنها و دور از تنه.
پس از از بین بردن خطر یخ زدگی بهاره و اندکی قبل از باز شدن جوانه ها، بدون توجه به ارتفاع رسیده، نهال ها از بالای جوانه سوم بریده می شوند، به طوری که در بهار یا تابستان نهال ها بعد از رشد جوانه ها، به محض یک جوانه، 3 جوانه دارند. آنها به 20 سانتی متر می رسند. دو جوانه دیگر از پایین بریده می شوند و یک جوانه عرض 20 سانتی متر شاخه اصلی در نظر گرفته می شود و به نگهبان گره خورده است. در اواخر پاییز، شاخه اصلی به 6 جوانه کاهش می یابد و شاخه های باقیمانده هر کدام به 2 جوانه محدود می شوند. این هرس باید هر سال به همان روش تکرار شود تا شاخه اصلی به طول مورد نظر برسد.
نهال انگور فرنگی پس از خریداری از بازار، تا 24 ساعت در آب خیس می شوند تا آب آنها را به خوبی بپوشاند. سپس آن را برداشته و به مدت یک ساعت در هوای آزاد بگذارید، سپس بلافاصله آنها را در محل اصلی همانطور که در بالا توضیح داده شد قرار دهید و مقدار زیادی آب بریزید.

آبیاری نهال انگور چقدر باشد؟

در مکان هایی که تابستان نیز باران می بارد، نیازی به آبیاری زیاد نیست. درخت های انگور هر 10 روز یک بار با بارش باران می تواند رشد مطلوب داشته باشد. البته، شرایط خشکسالی و آبیاری کم، میزان تولید میوه انگور را کاهش می دهد، بنابراین اگر محل باغ انگور شما دچار کم آبی است، حتما به طور منظم آبیاری را انجام دهید.

برای آبیاری نهال انگور قرمز طوری برنامه ریزی کنید که هفته ای یک بار آبیاری انجام دهید تا خاک به عمق 30 سانتی متر در نیم تا یک متری پایه هر درخت انگور مرطوب شود. حواستان باشد از آنجا که جنس خاک ها مختلف است، ممکن است قبل از آبیاری نهال انگور نیاز به انجام آزمایش خاک داشته باشید تا مشخص شود چه مقدار آب نیاز است که خاک تا عمق 30 سانتی متری مرطوب شود. برای انجام آزمایش آبیاری خاک، موارد زیر را انجام دهید:

شیلنگ را در یک قسمت صاف از زمین قرار دهید.

آبیاری نهال انگور را به مدت 5 دقیقه انجام دهید.

آب را قطع کرده و 2 ساعت صبر کنید.

به زمین آبیاری شده نگاه کنید و مشخص کنید که آب چقدر به عمق زمین می رسد.

اکنون وقت محاسبات است. بگذارید تا با یک مثال برایتان روشن کنم: اگر خاک شما پس از 5 دقیقه آبیاری، تا 5 سانتی متر مرطوب شود، آبیاری 10 دقیقه طول می کشد، اگر تا عمق 10 سانتی متر مرطوب شود، 15 دقیقه طول می کشد و….

بنابراین هنگام آبیاری نهال انگور تا عمق 30 سانتی متری، به 30 دقیقه آبیاری نیاز داریم.

وقتی دانستید خاک شما چقدر سریع و عمیق آب را جذب می کند، می توانید از آن به عنوان راهنمای برنامه آبیاری استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت دهوین مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه