امروز چهارشنبه 28 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

نهال انگور فرنگی

علاوه بر انگور تامسون سیدلس، انگور فرنگی نیز انگور خوبی می‌باشد.انگور فرنگی به صورت درختچه ای دارای خار است که به نام های گالش انگور یا خارتوت نیز معروف است، برخلاف اینکه شرایط نگهداری و کاشت نهال انگور ردکارنت آنچنان سخت نیست اما این میوه حتی در کشورهای اروپایی نیز کمیاب است.

جالب است بدانید در گذشته سرخ پوستان از ریشه این گیاه برای درمان بیماری های کلیوی و همچنین بالا بردن قدرت باروری، بهره می بردند، در اروپا از این میوه برای تهیه مربای گران قیمت استفاده می کنند، همچنین دم کرده آن برای رقیق کردن خون و جلوگیری از سکته قلبی تجویز می شود مانند نهال انگور شاهانی.

مشخصات ظاهری نهال انگور فرنگی

این گونه از ارقام نهال انگور به شکل درختچه ای خاردار است که ارتفاع آن تا 5/1 متر می رسد، برگ های آن فرم 5 لوبی دارند و گل ها به رنگ زرد می باشند که در نهایت تبدیل به میوه های .قرمز رنگ می شوند؛ رشد میوه ها خوشه است ودر هر خوشه تعداد میوه ها زیاد می باشد

شرایط پرورش انگور ردکارنت

برای نهال انگور فرنگی به تابستان های خنک نیاز دارید. این تاک رشدی برابر با 2 متر می تواند داشته باشد. رشد آن ها به ندرت در مکان هایی با تابستان گرم دیده می شود. این .شرایط تنها زمانی برقرار می گردد که تاک در محدوده سایه خنک کاشته شود.

نهال انگور ردکارنت در فصل پاییز برگ هایش را از دست می دهد و خزان را تجربه می کند. این نوع میوه را کمتر می توان در بازار مشاهده کرد. چون آن ها بعد از برداشت باید بلافاصله خورده شوند و یا اگر قصد دارید آن ها را برای استفاده های بعدی نگه دارید، باید آن ها را در یخچال فریز نمایید.

توجه داشته باشید که کاشت نهال انگور ردکارنت باید در محدوده آفتاب گیر انجام شود. در واقع این گیاه شرایط رشد مطلوب را در ناحیه آفتابی به دست خواهد آورد. تنها در مناطقی با تابستان گرم می توان این نهال را در سایه خنک بکارید.

نهال انگور ردکارنت در محدوده سایه منجر به طولانی شدن دوران بالغ شدن میوه ها خواهد شد. ضمن اینکه این انگورها بعد از اینکه بالغ شدند نیز به اندازه انگورهایی که در آفتاب به ثمر رسیده اند، شیرین نمی باشند.به طور کلی انگورها مقاومت زیادی در برابر وزش باد ندارند. بنابراین بهتر است آن ها را در محدوده پناهگاهی بکارید.

وضعیت خاک نهال انگور ردکارنت

برای اینکه شرایط مطلوب جهت رشد این انگور فراهم شوید، بر روی خاک آن متمرکز شوید. این خاک باید از نظر اسیدیته در وضعیت 6.5 تا 7 قرار داشته باشد. این محدوده اسیدیته نشان می دهد که نهال انگور ردکارنت در خاک های خنثی و کمی اسیدی قابلیت رشد می یابد..

برای تهیه نهال انگور فرنگی به سایت دهوین مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه