امروز چهارشنبه 28 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

نهال انگور تامسون سیدلس

انگور به عنوان "ملکه میوه ها" مشهور است و به سه نوع براساس رنگ قرمز، سبز و سیاه آبی طبقه‌بندی می شود. این میوه لذیذ نه تنها مزه خوبی دارد بلکه بسیار مفید و حاوی ویتامین C می باشد. انگور، شکر ساده ای است که انرژی فوری و آنتی اکسیدان ها را فراهم می کنند و ضد التهاب می باشد.

برگ مو حاوی ساکارز، لوولز Levulose، اینوزیت Inosite، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی است.

غوره دارای اسیدهای آلی مانند:اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک Succinique Acid، اسید اگزالیک، اسید گلیکولیک Glycolic Acid و قند می باشد.

دم خوشه انگور دارای تانن، مواد رزینی، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است.

از مواد مغذی انگور می‌توان به ویتامین‌هایی چون ویتامین K، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6 و همچنین گیاه‌مغذی‌های فنول و پلی فنول اشاره کرد. گیاه‌مغذی‌ها بدن را در برابر انواع بیماری‌ها محفاظت می‌کنند. انگور حاوی مقادیر فراوانی از تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات و مواد معدنی پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است.

نهال انگور شاهانی یکی از انواع نهال انگور می باشد.

انگور حاوی فیبر رژیمی، کربوهیدرات سالم، آنتی‌اکسیدان و مقدار مناسبی از پروتئین است. فلاونوئیدهای موجود در انگور از صدمات ناشی از رادیکال های آزاد می‌کاهد و جلوی سرعت روند پیری را می‌گیرد. میوه‌ی لذیذ انگور به‌دلیل وجود تمام این مواد مغذی، نقش مهمی در داشتن زندگی سالم و فعال ایفا می‌کند.

نهال انگور کشمشی؛ را به دو شیوه کلی غیر جنسی و جنسی می‌توان تکثیر کرد که هر یک از این دو شیوه خود به چندین روش مختلف تقسیم می‌شوند. از جمله روش‌های غیر جنسی کاشت نهال انگور، می‌توان به:

  1. قلمه زدن،
  2. خواباندن،
  3. پیوند اسکنه‌ای
  4. و تکثیر به کمک جوانه اشاره کرد.

این چهار روش بجز روش آخرکاشت نهال در فصل پاییز انجام می‌گیرند و روش‌هایی موثر برای تکثیر این گیاه محسوب می‌شوند. روش جنسی تکثیر انگور نیز همان روش کاشت دانه و کشت نهال در کنار جوی یا پشته است که روشی سنتی و البته موثر محسوب می‌شود.

برای تهیه انگور تامسون سیدلس به سایت دهوین مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه