امروز چهارشنبه 28 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

نهال انگور شاهانی یکی از بهترین نهال‌های انگور می باشد که در زیر به توضیح آن‌ پرداخته‌ایم:

مشخصات انگور شاهانی (شانی) و نهال انگور شانی:

شما برای پرورش انگور شانی، باید به خوبی با ویژگی های این نهال انگور شانی، آشنایی داشته باشید تا بهترین نمونه آن را خریداری کنید. انگور شاهانی، دارای حبه قرمز تیره می باشد که درون آن دانه های به نسبت درشتی وجود دارد. درخت انگور شانی، از جمله نهال هایی می باشد که در کشور ایران طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل افراد زیادی آن را خریداری کرده و در باغ خود می کارند. ارقام انگور بسیار متنوع می باشد و یکی از این ارقام نوع شانی، است که کشاورزان زیادی آن را می کارند.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که انگور شانی، دارد تازه خوری آن می باشد. بسیاری از کشاورزانی که در صنایع تبدیل فعالیت می کنند باید بهترین نهال انگور شانی، را خریداری کرده و اقدام به کاشت آن نمایند. بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که تنها در برخی از مناطق خاص می توانند این انگور را کشت نمایند. ولی در واقع باید بدانید انگور شاهانی، در هر منطقه ای که شما مایل باشید آن را کشت کنید کاشته می شود.

شرایط نگهداری از نهال انگور شاهانی:

ابتدا برای کاشت نهال انگور از اوایل مرداد تا شهریور ماه زمین زیر کشت را آماده کنید. برای آماده سازی زمین باید گودال هایی به عرض و طول 100 سانتی متر و عمق 120 سانتی متر حفر کنید و گودال ها را با پوشال برنج، سوپر جاذب ها، کود دامی و موادی که نفوذپذیری خاک را افزایش بدهند پر کنید. حدود 20 سانتی متر از گودال را با کود دامی، فسفاته و پتاسه و 20 سانتی متر بعدی را با خاک سطحی پر کنید. در نهایت نهال ها ار درون چاله ها قرار دهید به حالتی که سطح چاله ها پایین تر از سطح خاک قرار بگیرد. گودی چاله ها بعد از کاشت باید به صورتی باشد که هنگام بارندگی آب درون چاله ها قرار بگیرد.

درختان انگور را در سال دو نوبت در سال برای فرم دادن به درخت، باردهی بیشتر و با کیفیت تر و افزایش عمر درخت هرس کنید. هرس به موقع و درست باعث افزایش عمر درختان، زیاد شدن مقدار محصول و ایجاد فرم و اسکلت مطلوب درختان می شود.

در سال هایی که خشک و کم آب است، یک یا چند نوبت آبیاری برای درختان کافی است. نهال انگور کشمشی در مقابل کم آبی مقاوت دارد، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی تنه درختان از چسب چوب سفید یا رنگ پلاستیک سفید برای پوشش دادن تنه درخت استفاده کنید.

اگر منطقه رشد نهال گرم تر باشد،نهال انگور سیاه سردشت به آب بیشتری نیاز دارد و اینکه اگر خاک نفوذ پذیری بیشتری داشته باشد آب کمتر به درختان بدهید و اگر نفوذ پذیری کمتری داشته باشد آب بیشتری نیاز دارد. در فصل بارندگی هر دو هفته یک بار و در فصول خشک و کم اب هفته ای 3 بار درختان را آبیاری کنید.

برای جلوگیری از بادهای شدید می توانید از قیم استفاده کنید و یا اینکه نهال ها را با شاخ و برگ درختان بپوشانید تا از سرما محافظت شوند.

زنجره مو، زنجرک مو، خوشه خوار انگور و بیماری هایی چون سفیدک دروغین یا داخلی مو، بیماری پوسیدگی سفید ریشه های مو و بیماری سفیدک سطحی یا حقیقی مو جزء آفات و بیماری هایی هستند که درختان انگور را در گرفتار می کنند. به منظور مبارزه با این بیماری ها گوگرد جامد را به صورت پودر روی برگ ها بپاشید و یا اینکه از قارچ کش ها استفاده کنید. این عمل را سه بار در تابستان به فاصله یک ماه انجام دهید.

برای کود دهی کودهای دامی را به همراه کودهای شیمیایی به صورت چالکود، یک ماه قبل از بیداری نهال ها انجام دهید.

برای تهیه این نهال انگور به سایت دهوین مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه