امروز چهارشنبه 28 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

نهال انگور کشمشی

آبیاری نهال انگور کشمشی یا نهال انگور سفید بیدانه (Sultana) یکی از ارقام انگور بی دانه است که در ایران به صورت وسیعی کشت می شود. این رقم یکی از ارقام نهال انگور تولید شده در مرکز نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی است که با کیفیتی مطلوب آماده عرضه به سراسر کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نهال انگور بی دانه کشمشی و خرید نهال انگور تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. انگور با نام علمی Vitis vinifera گیاهی است بوته ای و رونده که میوه ی آن به شکل بی دانه و دانه دار موجود است، این دو نوع انگور در رنگ های زرد – سبز – سیاه – قرمز رویت می شوند. ارقام بی دانه همانند نهال انگور کشمشی بهترین نوع انگور برای تولید کشمش هستند؛ از این رقم به دلیل داشتن حبه های درشت و شیرین، کشمش مرغوبی تولید می شود که پرطرفدار بوده و صادراتی است. انگور بی دانه به دو رنگ سفید مایل به زرد و قرمز دیده می شود.

ویژگی های مربوط به اقلیم مناسب برای کاشت نهال انگور کشمشی زرد

اقلیم مناسبی که می توانید برای کاشت نهال انگور کشمشی؛ در نظر بگیرید نیمه گرمسیری و معتدل می باشد. شما باید به خوبی بدانید که نهال در آن مناطی که آب و هوای بسیار سرد دارد به خوبی رشد نمی کند. این نهال تا اندازه ای می تواند سرما را تحمل نماید و توان تحمل آن در حد مشخص شده ای می باشد. در مناطقی که آب و هوای گرم دارد این نهال رشد خود را ادامه می دهد و رویش خوبی هم خواهد داشت. زمان رسیدن میوه این نهال اواسط مرداد می باشد، به همین دلیل باید شرایط آب و هوایی بهار برای این نهال مناسب باشد.

بنابراین نهال انگور شاهانی؛ را باید در مناطقی که آب و هوای مناسب دارد بکارید. تابستان های گرم یکی از مهمترین نیازهای انگور کشمشی، می باشد که آن را برای رشد و میوه دهی بهتر باید به خوبی در نظر داشته باشید. بنابراین شما باید بدانید تنها مناطقی که هوای معتدل دارند را بهتر است برای کاشت نهال در نظر بگیرید. در این صورت نهال به بهترین نحو ممکن رشد می کند و کیفیت خوبی هم از خود نشان می دهد. استان فارس بیشتری سهم کاشت این نهال را به خود اختصاص داده است.

برداشت محصول نهال انگور بیدانه سفید

رسید محصول کشاورزی نهال انگور سیاه سردشت با بزرگ شدن حبه ها، تغییر مزه از ترشی به شیرینی و تغییر رنگ آن ها قابل تشخیص است، زمانی که دم خوشه ها شروع به خشبی و چوبی شدن بکند، بهترین زمان برای برداشت انگور است؛ انگور به وسیله ی قیچی باغبانی طوری برداشت می شود که آسیب مکانیکی و یا فشاری به خوشه ها وارد نشود، همچنین در زمان بسته بندی خوشه های خراب و آسیب دیده جداسازی می شوند.

آفات و بیماری های شایع نهال انگور سفید بی دانه

آفاتی از قبیل زنجره مو، زنجرک مو، خوشه خوار انگور و بیماری هایی هم چون پوسیدگی سفید ریشه ی مو، بیماری سفیدک سطحی و بیماری سفیدک دروغین از شایع ترین مواردی است که منجر به بروز خسارت و آسیب دیدگی در گیاه می شود؛ برای مبارزه و دفع آفات و بیماری های انگور استفاده از سموم شیمیایی با تجویز کارشناس خبره توصیه می شود.

برای تهیه این نهال انگور به سایت دهوین مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه