امروز پنجشنبه 29 شهریور 1403 http://brita.cloob24.com
0

هر آنچه باید درباره نهال انگور کشمشی بدانید در زیر آمده است:

نهال انگور کشمشی یا نهال انگور سفید بیدانه (Sultana) یکی از ارقام انگور بی دانه است که در ایران به صورت وسیعی کشت می شود. این رقم یکی از ارقام نهال انگور تولید شده در مرکز نهالستان ارغوان نهال مهندس رسول بابایی است که با کیفیتی مطلوب آماده عرضه به سراسر کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نهال انگور بی دانه کشمشی و خرید نهال انگور تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشخصات ارقام بی دانه انگور.

انگور با نام علمی Vitis vinifera گیاهی است بوته ای و رونده که میوه ی آن به شکل بی دانه و دانه دار موجود است، این دو نوع انگور در رنگ های زرد – سبز – سیاه – قرمز رویت می شوند.

ارقام بی دانه همانند نهال انگور کشمشی بهترین نوع انگور برای تولید کشمش هستند؛ از این رقم به دلیل داشتن حبه های درشت و شیرین، کشمش مرغوبی تولید می شود که پرطرفدار بوده و صادراتی است. انگور بی دانه به دو رنگ سفید مایل به زرد و قرمز دیده می شود.

نکته: انگور سفید بی دانه از معروف ترین انواع انگور است و درخت انگور بی دانه ی قرمز در برخی مناطق کمتر یافت می شود.

ویژگی های نهال انگور بی دانه سفید کشمشی

انگور بی دانه کشمشی که به آن انگور بی دانه سفید هم گفته می شود یکی از بهترین انواع انگور مجلسی است. کشمشی که از میوه ی این رقم حاصل می شود صادراتی بوده و بسیار پرطرفدار است؛ حبه های این نوع انگور طعم شیرینی داشته و درشت، به رنگ سبز، بیضی شکل و بی دانه هستند.

ریشه های نهال بسیار عمیق بوده و به همین جهت در برابر کم آبی و خشکی مقاوم و متحمل است.

نکته: اقلیم مناسب برای رشد و پرورش انگور بی دانه سفید کشمشی، معتدل و نیمه گرمسیری است، در مناطق خیلی سرد قادر به تولید محصول نبوده و در مکان های خیلی گرم نیز سبز مانده و رشد رویشی خود را ادامه می دهد در نتیجه محصول بسیار کمی را تولید می کند.

در میان استان های کشور بیشترین سطح زیر کشت این رقم، مربوط به استان فارس می باشد؛ زمان رسیدن محصول و باردهی نهال انگور سفید بی دانه کشمشی تقریبا اواسط مرداد ماه بوده و میان رس است.
عمر مفید و اقتصادی نهال انگور کشمشی حدودا بیشتر از 60 سال می باشد، این انگور به صورت تازه خوری، برای تولید کشمش با کیفیت و تهیه ی شیره، مورد استفاده قرار می گیرد.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

درخت انگور کشمشی زرد بیدانه ‌محصول‌دهی بسیار عالی به صورت سالیانه به همراه دارد. این رقم قادر است در سال تا 40 تن بادرهی در هکتار داشته باشد. این موضوع نشان می دهد کاشت و پرورش درختان انگور کشمشی زرد بیدانه تا سالیان سال سودآوری حداکثری را برای شما باغداران محترم به ارمغان میاورد.

شروع محصول‌دهی

درخت انگور کشمشی زرد بیدانه از سال اول ‌محصول‌دهی خود را در حجم کم و محدود آغاز می کند. با رسیدن درخت به سن بلوغ، باردهی آنها نیز رفته رفته افزایش خواهد یافت.

مدت آبیاری

برای آبیاری درختان انگور کشمشی زرد بیدانه در فصول گرم سال برای هر درخت 2 تا 3 لیتر آب در روز در نظر بگیرید. در فصل سرد و بارندگی (فصل پاییز و زمستان) مقدار آبیاری را به 1 لیتر در روز کاهش دهید. آبیاری درختان انگور کشمشی زرد بیدانه باید به صورت هفتگی انجام شود. درخت انگور کشمشی زرد بیدانه در برابر خشکی مقاومت مطلوبی از خود نشان می دهد. البته لازم است بدانید درختانی که به صورت منظم و کافی آبیاری شوند؛ باردهی بیشتر و کیفیت محصول بالاتری خواهند داشت.

زمان گلدهی

گلدهی در اواخر ماه فروردین آغاز می شود. این رقم دیرگل است از این رو ریسک‌های ناشی از سرمازدگی در فصل بهار به حداقل میرسد.

ویژگی های مربوط به اقلیم مناسب برای کاشت نهال انگور کشمشی زرد:

اقلیم مناسبی که می توانید برای کاشت نهال انگور کشمشی؛ در نظر بگیرید نیمه گرمسیری و معتدل می باشد. شما باید به خوبی بدانید که نهال در آن مناطی که آب و هوای بسیار سرد دارد به خوبی رشد نمی کند. این نهال تا اندازه ای می تواند سرما را تحمل نماید و توان تحمل آن در حد مشخص شده ای می باشد. در مناطقی که آب و هوای گرم دارد این نهال رشد خود را ادامه می دهد و رویش خوبی هم خواهد داشت.

زمان رسیدن میوه این نهال اواسط مرداد می باشد، به همین دلیل باید شرایط آب و هوایی بهار برای این نهال مناسب باشد.

بنابراین نهال انگور کشمشی؛ را باید در مناطقی که آب و هوای مناسب دارد بکارید. تابستان های گرم یکی از مهمترین نیازهای انگور کشمشی، می باشد که آن را برای رشد و میوه دهی بهتر باید به خوبی در نظر داشته باشید. بنابراین شما باید بدانید تنها مناطقی که هوای معتدل دارند را بهتر است برای کاشت نهال در نظر بگیرید. در این صورت نهال به بهترین نحو ممکن رشد می کند و کیفیت خوبی هم از خود نشان می دهد. استان فارس بیشتری سهم کاشت این نهال را به خود اختصاص داده است.

ویژگی های مربوط به آبیاری مناسب و اصولی برای انگور کشمشی:

شما بعد از کاشت انگور بی دانه کشمشی؛ باید به فکر آبیاری آن باشید. در واقع باید بدانید که آبیاری این نهال نکته بسیار مهمی است و باید به آن دقت داشته باشید. زمانی که هوا گرم می شود باید دفعات آبیاری این نهال را افزایش دهید. در این صورت نهال به خوبی رشد می کند و میوه های آن هم با کیفیت می شود. شما بعد از اینکه نهال را بکارید 4 سال بعد محصول آن را می توانید دریافت کنید.

بنابراین باید بعد از کاشت به نیازهای آن دقت داشته باشید تا بعد از مدت مورد نظر میوه های با کیفیتی را به شما ارائه دهد. در 10 سالگی باردهی این نهال انگور کشمشی؛ به رشد کاملی می رسد و به صورت اقتصادی به شما محصولات زیادی می دهد. میان رس بودن این نهال یکی از مهمترین ویژگی های انی نهال می باشد که شما زمان کاشت آن باید به خوبی این ویژگی نهال را بشناسید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت دهوین مراجعه کنید

ارسال دیدگاه